Kva skal vi gjere?
Utbygginga består av utdjuping av innseglinga, som gir seglingsbredde på 80 meter og ei djupne på åtte meter.

Vidare skal to moloanlegg skjerme innseglinga ved Kartneset. Den eine moloen vil strekkje seg 200 meter frå Vorneset, like nordvest for innseglinga. Det andre anlegget er ein cirka 1460 meter lang molo som vil ligge mellom holmen Gjæva og Myreskjæran, lengre nordvest for innseglinga. Masse frå utdjupninga i innseglinga vil bli brukt til å fylle igjen bukta mellom Kartneset og Holmen, og på den måten legge til rette for nye næringsareal.
Siste nytt
-
Flere kartleverandører tilbyr Kystverkets digitale seilingsruter
Navigatører som abonnerer på elektroniske sjøkart fra PRIMAR, får i denne tjenesten nå også tilgang til Kystverkets digitale referanseruter for navigasjon.
-
Millionavtale med Partnerplast
Kystverket har inngått avtale med Partnerplast om å få levert sjømerker av typen Dirigens.
-
Nå begynner arbeidet med Stad skipstunnel
Kystverket har nå mottatt oppdragsbrevet fra Samferdselsdepartementet, som i realiteten gir grønt lys til oppstart av forarbeidet for bygging av Stad skipstunnel.
-
Tryggere skipsfart i nordområdene
Tilbyr sjøfarende en rekke tjenester som er viktig for sikkerhet, fremkommelighet og miljø i Arktis.
-
Høring: Forskrift om Krigsnavigasjonstjenesten
Kystverket har på vegne av Samferdselsdepartementet sendt på høring utkast til forskrift om Kystverkets støtte til Forsvaret ved kriser og i krig (Krigsnavigasjonstjenesten ). Fristen for høringssvar er 14. mai
- Gå til nyhetsarkiv