Publisert: , Oppdatert:

Stemningsfullt og #umistelig

Grethe Loe er fotografen bak dette stemningsfulle bildet, som hun har vært lur nok til å hashtagge med #umistelig. Dermed endte hun opp som #umistelig-vinner for uke 33.

– Det er tvillingene Peder og Pernille (8 år) som er avbildet, og bildet er tatt i Norddal på Sunnmøre, forteller Loe, som gleder seg over premien; en flytevest.

Gjennom Instagram-kampanjen #umistelig ønsker Kystverket å bevisstgjøre folk i forhold til å ferdes trygt på og langs kysten, samt verne om det flotte kystlandskapet vi har i Norge. Vi har fremdeles noen #umistelig-flytevester igjen, så det er bare å fortsette å finne de umistelige motivene og hashtagge bildene med #umistelig og #kystverket.

Fakta

#umistelig

  •  #umistelig er en kampanje i regi av Kystverket, der målet er å nå ut til fritidsbåtførere og rette fokus mot trygg ferdsel til sjøs: Du er umistelig - bruk redningsvest og tilpass farten.
  • I fjor omkom 28 personer i forbindelse med bruk av fritidsbåt. 
  • Menn er overrepresentert i dødsstatistikken ved bruk av fritidsbåt. Hele 27 av 28 omkomne i 2014 var menn. 60 prosent av de omkomne er menn over 40 år.
  • Derfor har Kystverket et særlig fokus på menn over 40 år.
  • Med Facebook-kampanjen #umistelig ønsker vi ved hjelp av digitale postkort å minne pappaer, bestefedre og andre båtfolk om at de er umistelige, og derfor bør være forsiktigere på sjøen.
  • Ta bilde av den som er umistelig for deg, og last det opp i #umistelig-appen på Facebook. Lik, kommenter og del!
  • Du kan også publisere bilder på Instagram med hashtagen  #umistelig 

Siste nytt