Published: , Updated:
Innovasjonskonferansen e-nav.no 2014
DAG 1 - TORSDAG 12. JUNI |
||
Åpningsinnlegg | KETIL SOLVIK-OLSEN, Samferdselsminister | |
Teknologisk innovasjon kan gi økt sikkerhet | HANNA LEE BEHRENS, Direktør Sikkerhet, Miljø og Innovasjon, Norges Rederiforbund | |
Global e-navigasjon: Muligheter for norsk maritim industri | JOHN ERIK HAGEN, Leder IMOs korrespondansegruppe for e-navigasjon |
|
Miljøsikker transport |
TOR ARNE TØNNESEN, Principal Consultant Vetting, Statoil |
|
Hva kan e-navigasjon bety for skip? | SVEIN DAVID MEDHAUG, Senioringeniør, Sjøfartsdirektoratet | |
Det papirløse skip, nye utfordringer? | MORTEN KVEIM Norsk Sjøoffisersforbund |
|
Service, forenkling og tilrettelegging for skipsanløp | JON LEON ERVIK, Kystverket | |
TOR SVANES, Navtor | ||
SIDDI WOUTERS, prosjektleder SESAME, Kongsberg NorControl IT | ||
Effektive logistikkløsninger mellom skip og havn |
KNUT JØRGEN SOLHEIM HEUM, Larvik Havn | |
Kommunikasjonsløsninger for e-navigasjon |
TONY HAUGEN, Kongsberg Seatex | |
Økt sikkerhet med landbasert tilstandsovervåkning av skip |
BJØRN JOHAN VARTDAL, DNV-GL |
DAG 2 - FREDAG 13. JUNI |
|
DILEK AYHAN, Statssekretær, Nærings- og fiskeridepartementet | |
Innovasjon på brukerens premisser |
KJETIL NORDBY, Ocean Industries Concept Lab ved AHO |
THOR HUKKELÅS, Kongsberg Maritime | |
Forebygging av storulykker | FENNA VAN DE MERWE, DNV-GL |
KIRSTI L. SLOTSVIK, Kystdirektør, Kystverket | |
Finansiell støtte til forskning og innovasjon |
KJELL RØANG, Norges Forskningsråd |
Hva vi kan lære fra e-navigasjonsarbeidet i Sverige og Danmark? |
ANDERS BRÖDJE, Sjöfartsverket |
e-navigation in Denmark | THOMAS STEEN CHRISTENSEN, Danish Maritime Authority |
Oppsummering - hva tar vi med oss til neste års konferanse? | JOHN ERIK HAGEN, Kystverket |
Latest news
-
40 Years Since the Bravo Blow Out – what has been done since then?
Many people remember the uncontrolled blow out at the “Bravo” platform in the North Sea in 1977. Some people also remember the hero of the moment, Red Adair, flown in to stop the spill. For those of us who work with emergency preparedness for oil recovery operations, the Bravo accident marks the beginning of the strengthening and development of Norwegian emergency preparedness for oil recovery operations.
- Go to archive